ניהול פרויקטים במסגרת תמ"א 38, נחשב לניהול פרויקטים מורכב בתחום הבנייה וקריטי ביותר להצלחתו.
ניהול הפרויקטים אינו מתוחם רק לזמן מהלך הבנייה אלה מתחיל בשלבים מוקדמים יותר. ניתן לחלק את ניהול הפרויקטים לשלושה שלבים עיקריים –
ניהול הפרויקטים מתחיל כבר בשלב בחינת הפרויקט, אם מבחינה תכנונית, אם מבחינת רישויי, אם מבחינה כלכלית ובייחוד מבחינת הסכמות של כלל הבעלים / דיירים בבניין.
לאחר שלב זה, ניהול הפרויקטים מתמקד בכל הקשור להתקשרויות השונות כגון: שמאי מקרקעין, משרד עו"ד, מפקח בניה וכמובן עם יזם / קבלן מבצע, לאחר קבלת הצעות לביצוע, ניהול מו"מ (חוזה + מפרט) וחתימת חוזה בין הבעלים ליזם / קבלן.
השלב השלישי והאחרון בניהול פרויקטים, מתמקד בעיקר בביצוע לפועל של הפרויקט על כל מרכיביו השונים – ובעיקר מילוי התחייבויות היזם / קבלן בהתאם לתנאי החוזה, המפרט, טיב ואיכות העבודה בפועל ולוחות הזמנים שנקבעו לביצוע.
ניהול פרויקטים בביצוע תמ"א 38 שונה במורכבותו מכל פרויקט בניה אחר בתחום שאנו מכירים, בעיקר בשל נוכחות הדיירים /בעלים בבניין בכל שלבי הפרויקט עד לסיומו בביצוע חיזוק ובניה על הקיים ואם בשלב פינוי הדיירים מהבניין והחזרתם לדירות בעת הריסה ובינוי מחדש.
הקפדה על בחירת העוסקים בניהול פרויקטים, בצורה מקצועית מוקפדת ועניינית, תביא בסופו של יום, ברמת סבירות גבוהה, להצלחת הפרויקט בצורה הטובה ביותר!.